Thursday 4 August 2011

KHALID BIDAS JAIS, HASAN ALI?????




Menurut berita dari The Malaysian Insider, Khalid Gereja menyanggah kenyataan Datuk Hasan Ali yang mempertahankan tindakan JAIS menyerbu sebuah gereja di Damansara Utama (DUMC) atas laporan akan berlaku upacara pemurtadan umat Islam di situ malam kelmarin. Khalid Gereja menyatakan kenyataan Hasan Ali tidak mewakili pendirian parti PAS. MB Selangor, Khalid Gagap pula sudah memohon maaf secara terbuka kepada DUMC ekoran serbuan JAIS.

JAIS tak mungkin akan membuat serbuan seperti itu jika tidak mendapat bukti kukuh mengenai sesuatu yang tidak kena dalam upacara tersebut. Datuk Hasan Ali sudah pasti memberi kenyataan melangkaui kepentingan politik, bukan menutup kemungkaran yang berlaku di negeri yang PR terajui - kerana akidah ummat & maruah Islam melebihi segala keutamaan duniawi.

Kebodohan pertama - KHALID GEREJA & KHALID GAGAP yang mengutuk tindakan JAIS menyerbu gereja DUMC malam tersebut yang menurutnya satu acara muhibbah, majlis berbuka puasa??? Peliknya jika gereja tersebut mengadakan 'majlis berbuka puasa' mengapa cuma 12 orang Islam yang dijemput dari lebih 100 hadirin lain??? Kenapa tak jemput Khalid Gereja & Khalid Gagap sekali??? Kenapa perlu diadakan di gereja, tiada tempat lainkah yang lebih sesuai untuk diadakan majlis berbuka puasa selain gereja??? Atau Pope Khalid memang direncanakan akan datang untuk mengimamkan solat terawih di gereja tersebut???

Kebodohan kedua - WARTAWAN TMI, SHANNON TEOH yang mengaitkan isu ini dengan lawatan PM, DS Najib ke Vatican tiga minggu lepas. Lawatan DS Najib ke Vatican adalah lawatan diplomatik kerana Pope adalah pemimpin tertinggi di negara tersebut. Atau wartawan TMI & Khalid Gereja sendiri tidak tahu Vatican adalah sebuah negara (terkecil di dunia) yang merdeka... bukan berkaitan dengan kristianiti semata-mata! Bodoh tak habis-habis...
SUMBER  :tinggalkan sati peluru....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LEBELS PENDEKAR MELAYU SIBER

SAYA BLOGGER PEJUANG AGAMA ISLAM

SAYA BLOGGER PEJUANG AGAMA ISLAM